Badanie: Czarna herbata pomaga na stres

Wtorek, 9 Marca 2010 napisany przez admin Zostaw komentarz »

Londyn (Reuters). Ci, którzy pili czarną herbatę na co dzień, jest mniej podatny na stres: Po napiętych sytuacjach reakcje stresowe ciała znikają szybciej pijących herbatę. Ten związek został uznany przez naukowców z University College w Londynie, a producent żywności Unilever, w badaniu z 75 uczestników.

Każdego dnia co najmniej czterech filiżanek czarnej herbaty chronione przed szkodliwym wpływem codziennego stresu, twierdzą naukowcy. Wyniki naukowców pracujących z Andrew Steptoe University College w Londynie zgłaszane.

Naukowcy podzielili uczestników na dwie grupy testów, z których jeden pił czterech filiżanek czarnej herbaty dziennie i inne Teeimitat, który był nie do odróżnienia od prawdziwej herbaty. Uczestnicy nie, to jakiego rodzaju napoju dano im. Zarówno herbata i Teeimitat znacznie różniły się zapobiec poprzez smak i zapach związków ze zwykle czarny do czynników, takich jak korzystanie z zwykłej wpływu picia herbaty.

Obie grupy miały się nieprzyjemnych sytuacji do badania, podczas Naukowcy zbadali ich reakcji na stres: Należą do nich wzrost ciśnienia tętniczego, wartości kortyzolu, hormonu stresu we krwi i osobiste postrzeganie stresu. W napiętych sytuacjach, badani mieli do czynienia, na przykład opłata była dla kradzieży sklepowych, na które osoby powinny być uzasadnione przed kamerą.

Stres wywołany u wszystkich uczestników testu z podobnymi objawami stresu, badacze przestrzegać. Jednak 50 minut po nieprzyjemnych sytuacji to wartości kortyzolu, hormonu stresu w pijących herbatę spadła o 47 procent, w porównaniu do zaledwie 27 procent grupy Teeimitat.

Zdaniem naukowców była aktywacja płytek krwi, które mogą prowadzić do ataków serca przez skrzepy krwi, niższe dla osób pijących herbatę. Wielu ludzi kojarzy herbatę z poczuciem spokoju, a wielu ludzi myśli, że będą lepiej radzić sobie ze stresem w codziennym życiu, mówi Andrew Steptoe, kierownik zespołu badawczego z University College London.

Badanie jest obecnie pierwszym naukowe dowody, że te uczucia są także ze względu na zmiany fizyczne w wyniku spożycia herbaty. Jakie są czynne składniki herbaty są odpowiedzialne za te efekty, naukowcy nie mogą jeszcze powiedzieć dokładnie, bo herbata zawiera wiele różnych substancji.

Substancji, takich jak polifenole, flawonoidy oraz specyficznych komponentów białkowych, które istnieją w herbacie wykazano w poprzednich badaniach, wpływ na układ nerwowy. Być może te materiały są także na ODPRĘŻANIE wpływu danej herbaty, naukowcy podejrzewają. Efekt ten ma wielkie znaczenie dla zdrowia, stres naukowcy, bo stres jest związany z wieloma przewlekłymi skarg i zwiększone ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Źródło: netdoktor.de


Jeśli ta informacja była pomocna dla Ciebie, prześlij nam swoje ODDAWANIA

Podobne posty

  1. Badanie pokazuje, przebieg choroby może być spowolnione
  2. Dwa lata badania wykazały zmniejszenie ryzyka choroby niedokrwiennej serca
  3. US badania: Zwiększone ryzyko choroby Alzheimera
Reklama

Dodać komentarz